Белая и серая техника – в чем разница?

Уважаемые Потребители,

Пожалуйста, обратите внимание, что на рынке РУз продается два вида компьютерной и печатной техники – так называемая, «серая» и «белая» техника.

«Серая» техника – это та, что попала на прилавки нелегально, а именно:
🔹 не через официальных Дистрибьюторов, заблаговременно аккредитованных соответствующим Производителем;
🔹 в обход таможенных пошлин.

Покупателю «серых» устройств не стоит рассчитывать на официальную гарантийную поддержку в Авторизованном Сервисном Центре (АСЦ) Производителя. При покупке любой подобной техники Потребитель все риски по качеству продукции, чаще всего, возлагает на себя.

Соответственно, «белая» техника отвечает вышеуказанным критериям и подлежит бесплатному гарантийному обслуживанию в Авторизованном Сервисном Центре Производителя от 1 до 3 лет совершенно бесплатно при отсутствии нарушения правил эксплуатации. Это значит, что если Ваш ноутбук перестал включаться, но Вы не роняли его и не проливали чашечку кофе, АСЦ заменит неисправную материнскую плату совершенно бесплатно, заказав ее напрямую у Производителя специально для Вас. В то время как подобный самостоятельный ремонт «серой» техники по стоимости будет сопоставим с новым ноутбуком.

Официальная поставка техники — залог её полной адаптации к эксплуатации в конкретной стране.

Кстати, не стоит путать «серую» неофициально ввезённую технику с контрафактом — стопроцентной подделкой. По качеству она может и не отличаться от «белой», ведь произведена она, как правило, на тех же заводах и теми же руками. Просто покупать подобную технику всё равно что покупать краденное, да и «белая» техника, к сожалению, имеет свойство ломаться, ведь вероятность брака невозможно свести к нулю. Но это еще далеко не все…

⁉️ Так почему же стоит обратить внимание на отличия «серой» техники от «белой» еще до момента покупки?

На это есть целых 6 причин, каждая из которых важна по-своему:

1️⃣ Получить у Продавца серой техники товарный чек практически невозможно. Как правило, выдается только гарантийный талон самого магазина со штампом (в лучшем случае) или на коробку наклеивается специальный стикер с ручной пометкой о дате продажи (в худшем). Однако, без чека Вы не сможете воспользоваться своим законным правом Потребителя в том случае, если Ваш ноутбук, например, выйдет из строя в течение 10 дней с момента покупки и Вы захотите обменять его на новый, а не отремонтировать по гарантии.

2️⃣ Некоторые магазины предлагают на «серую» технику свою собственную гарантию (3, 6, 12 мес) взамен официальной гарантии Производителя на «белую» технику (1-3 года), однако, такая гарантия не имеет ничего общего с официальной – условия совершенно другие и не в Вашу пользу, ведь мастерской от магазина не нужно бороться за сохранение лояльности Покупателя бренду, т.к. для Продавца на первом месте прибыль от продаж и минимум расходов, а значит, в случае проявления дефекта сдать технику в подобную мастерскую может оказаться своего рода квестом.

3️⃣ Если в АСЦ выполняется блочный / модульный ремонт (т.е. замена вышедшей из строя детали целиком на новую), то в мастерской магазина Вам, вероятно, предложат устранение неисправности путем компонентного ремонта (пайки) для его удешевления, если речь будет идти, например, о дефекте материнской платы. Никакой гарантии в том, что паянная материнская плата не выйдет из строя снова – нет. Более того, в последующем выгодно продать ноутбук со следами несанкционированного вскрытия будет гораздо сложнее.

4️⃣ В АСЦ диагностика и ремонт «белой» техники выполняются сертифицированными инженерами с многолетним опытом работы, прошедшими специализированное обучение и получившими сертификаты Производителей. Причем, с использованием специальных утилит, диагностического оборудования и технической документации, доступной только АСЦ, в то время как мастерская от магазина ничем из перечисленного не располагает.

5️⃣ Если «серая» техника требует использования расходных материалов или замены специфических (не взаимозаменяемых) запчастей, то купить «расходники» или детали к неофициально ввозимой «серой» модели (если такая просто отсутствует на нашем рынке), зачастую или очень трудно, или невозможно даже через АСЦ, потому что Авторизованному Сервисному Центру к заказу доступны запчасти только на «белую» технику.

6️⃣ Любой ремонт в АСЦ и его сроки находятся под контролем непосредственно самого Производителя, т.к. каждая заявка на ремонт «белой» техники оформляется в специализированных информационных системах Производителя, в которых отслеживаются сроки заказа запчасти, отгрузки, доставки, таможенной очистки и конечно же, самого ремонта.
А значит, в случае затянувшегося ремонта в АСЦ всегда есть возможность найти основания для подачи техники на списание с последующей заменой на новую через Продавца или Дистрибьютора (и это действительно работает). В случае с магазинной мастерской Покупатель напрочь лишается такой возможности. Более того, по Закону о Защите прав потребителей в случае необходимости Вы имеете право на продление гарантии на «белую» технику на время ее пребывания в АСЦ. Конечно, это не работает в мастерской от магазина.

Помните, в интересах Авторизованного Сервисного Центра прикладывать все усилия для сокращения сроков гарантийных ремонтов «белой» техники, т.к. это влияет как на «карман» самого АСЦ, так и на репутацию перед Производителем (KPI), в то время как мастерская от магазина не имеет никакого внешнего контроля, а значит, сроки ремонта могут сильно затянуться, а сам ремонт может быть выполнен не достаточно качественно.

Знайте, гарантийные ремонты для АСЦ – это прибыль (потому что их оплачивает сам Производитель), гарантийные ремонты для мастерской продавца – это убытки (потому что Продавец делает их за свой счет).

Поэтому, еще до момента поездки в магазин необходимо не только выбрать Производителя и модель техники, которая подходит Вам по параметрам, но и найти соответствующий Авторизованный Сервисный Центр, поинтересовавшись, как отличить «белую» технику конкретных Производителей, если Вы оценили все риски и задались целью приобрести только «белый» товар.

Вы можете приобрести «серую» технику.
Но Ваш выбор должен быть осознанным!


Hurmatli iste’molchilar,

E’tibor bering, O’zbekiston Respublikasi bozorida kompyuter va matbaa texnikasining ikki turi mavjud – “kulrang “va “oq”deb ataladigan uskunalar.

“Kulrang”uskunasi noqonuniy ravishda javonlarga tushib qolgan, xususan:
🔹tegishli Ishlab chiqaruvchi tomonidan oldindan akkreditatsiya qilingan rasmiy Distribyutorlar orqali emas;
🔹bojxona to’lovlarini chetlab o’tish.

“kulrang”qurilmalarining xaridori ishlab chiqaruvchining vakolatli xizmat ko’rsatish markazida (ASC)rasmiy kafolat yordamiga ishonmasligi kerak. Bunday uskunani sotib olayotganda, iste’molchi ko’pincha mahsulot sifati bilan bog’liq barcha xavflarni o’z zimmasiga oladi.

Shunga ko’ra, “oq”texnikasi yuqoridagi mezonlarga javob beradiva ishlab chiqaruvchining Vakolatli xizmat ko’rsatish markazida 1 yildan 3 yilgacha bepul kafolatli xizmat ko’rsatiladi, agar foydalanish qoidalari buzilgan bo’lsa, to’liq bepul. Bu shuni anglatadiki, agar tizza kompyuteringiz yoqishni to’xtatgan bo’lsa, lekin siz uni tashlab ketmagan bo’lsangiz va qahva ichmagan bo’lsangiz, ASC noto’g’ri anakartni to’liq bepul almashtiradi va uni to’g’ridan-to’g’ri ishlab chiqaruvchidan siz uchun buyurtma qiladi. Shunga o’xshash o’z-o’zini ta’mirlash “kulrang”uskunasining narxi yangi noutbuk bilan taqqoslanadi.

Uskunani rasmiy etkazib berish uning ma’lum bir mamlakatda ishlashga to’liq moslashishining kalitidir.

Aytgancha, norasmiy import qilingan “kulrang” uskunasini soxta narsalar bilan aralashtirib yubormang –100% soxta. Sifat jihatidan u “oq”dan farq qilmasligi mumkin, chunki u, qoida tariqasida, bir xil zavodlarda va bir xil qo’llar bilan ishlab chiqariladi. Shunchaki bunday uskunani sotib olish o’g’irlangan narsalarni sotib olish bilan bir xil va “oq”uskunalar, afsuski, buzilib ketishga moyil, chunki nikoh ehtimoli nolga tushishi mumkin. Ammo bu hamma narsadan uzoqdir…

⁉️Xo’sh, nima uchun sotib olishdan oldin ham “kulrang”uskunaning “oq”dan farqiga e’tibor qaratish kerak?

Buning 6 sababi bor, ularning har biri o’ziga xos tarzda muhimdir:

1️⃣ Kulrang uskunalar sotuvchisidan savdo kvitansiyasini olish deyarli mumkin emas. Qoidaga ko’ra, faqat do’konning kafolat kartasi muhr bilan (eng yaxshisi) chiqariladi yoki qutiga yopishtiriladi. sotilgan sana haqida qo’lda eslatma bilan maxsus stiker (eng yomoni). Biroq, cheksiz, masalan, noutbukingiz sotib olingan kundan boshlab 10 kun ichida ishlamay qolsa va uni yangisiga almashtirmoqchi bo’lsangiz va ta’mirlamasangiz, qonuniy iste’molchi huquqidan foydalana olmaysiz. u kafolat ostida.

2️⃣ Ba’zi do’konlar “kulrang” jihozlar uchun rasmiy ishlab chiqaruvchining kafolati (1-3 yil) o’rniga (3, 6, 12 oy) o’zlarining kafolatlarini taklif qiladilar, ammo bunday kafolatning hech qanday aloqasi yo’q. rasmiy biri – shartlar butunlay boshqalar va sizning foydasiga emas, chunki do’kondan ustaxona Xaridorning brendga sodiqligini saqlab qolish uchun kurashish kerak, chunki. birinchi navbatda sotuvchi uchun foydasotishdan va minimal xarajatlardan, ya’ni nuqson bo’lsa, uskunani bunday ustaxonaga topshirish o’ziga xos izlanishga aylanishi mumkin.

3️⃣ Agar ASC blokli / ko’p modali ta’mirlashni amalga oshirsa (ya’ni, butun ishlamay qolgan qismni yangisiga almashtirish), unda do’kon ustaxonasida sizga uning narxini pasaytirish uchun komponentlarni ta’mirlash (lehimlash) orqali muammolarni bartaraf etish taklif etiladi, agar u kelsa, masalan, nuqsonli anakart haqida. Lehimlangan anakart muvaffaqiyatsiz bo’lmasligiga kafolat yo’q – yo’q.
Bundan tashqari, kelajakda ruxsatsiz ochilish izlari bo’lgan noutbukni sotish ancha qiyin bo’ladi.
4️⃣ АSCda ”oq”uskunalarini diagnostika qilish va ta’mirlash ko’p yillik tajribaga ega bo’lgan, maxsus tayyorgarlikdan o’tgan va Ishlab chiqaruvchi sertifikatlarini olgan sertifikatlangan muhandislar tomonidan amalga oshiriladi. Bundan tashqari, maxsus kommunal xizmatlar, diagnostika uskunalari va texnik hujjatlardan foydalangan holda, faqat ASC mavjud bo’lsa, do’kondan ustaxonada yuqorida aytilganlarning hech biri mavjud emas.
5️⃣ Agar “kulrang”uskunasi sarf materiallaridan foydalanishni yoki maxsus (almashtirilmaydigan) ehtiyot qismlarni almashtirishni talab qilsa, unda “sarf materiallari”yoki norasmiy import qilingan “gray” modeli uchun ehtiyot qismlarni sotib oling (agar bu bozorda mavjud boʻlmasa). bizning bozor) ko’pincha bu hatto ASC orqali ham juda qiyin yoki imkonsizdir, chunki vakolatli xizmat ko’rsatish markazi faqat “oq”uskunasiga ehtiyot qismlarga buyurtma berishi mumkin.

АSCdagi har qanday ta’mirlash va uning muddati bevosita Ishlab chiqaruvchining nazorati ostidadir, chunki “kulrang”uskunasini ta’mirlash uchun har bir ariza ishlab chiqaruvchining ixtisoslashtirilgan axborot tizimlarida tuziladi, ular ehtiyot qismlarga buyurtma berish, jo’natish vaqtini kuzatib boradi. , yetkazib berish, bojxona rasmiylashtiruvi va, albatta, yaxshi, ta’mirlashning o’zi.

Bu shuni anglatadiki, ASCda uzoq muddatli ta’mirlash ishlari olib borilgan taqdirda, sotuvchi yoki distribyutor orqali uskunani keyinchalik yangisiga almashtirish bilan hisobdan chiqarishga topshirish uchun asoslar topish imkoniyati doimo mavjud. va u haqiqatan ham ishlaydi). Do’kon ustaxonasida Xaridor bunday imkoniyatdan butunlay mahrum. Bundan tashqari, “Iste’molchilarning huquqlarini